W praktyce wielu z nas już korzysta z wybranych narzędzi
Inbound Marketingu, czasem nie zdając sobie z tego sprawy.
Jednak zyskując wiedzę na temat tego, czym jest Inbound Marketing
i jaką funkcję pełnią w nim poszczególne narzędzia,
marketer jest w stanie z jednej strony zwiększyć ich skuteczność,
a z drugiej stworzyć swoisty ekosystem, w ramach którego
będą się one nawzajem wspierać, prowadząc odbiorcę
przekazu pożądaną przez nas ścieżką.

Odpowiedz sobie na pytanie, co jest Twoim celem i wybierz odpowiedź
najbardziej do niego zbliżoną. Nasza wyszukiwarka zasugeruje Ci narzędzia
inbound marketingowe, które mogą pomóc Ci w osiągnięciu celu.
Nie widzisz tu celów podobnych do Twoich? Skontaktuj się z nami i zasugeruj,
jak powinniśmy zmodyfikować naszą wyszukiwarkę!

Moim celem jest...

Pokaż wszystkie narzędzia

Wybierz cel:

  • Przyciągnięcie uwagi grupy docelowej
  • Aktywizacja grupy docelowej
  • Pozyskanie leadów
  • Utrwalenie relacji z klientami/partnerami
  • Pozyskanie feedbacku od klientów/partnerów
  • Dopinanie procesu sprzedażowego
  • Uczynienie z klientów/partnerów ambasadorów marki
  • Repozycjonowanie marki
  • Przygotowanie antykryzysowe
  • Dotarcie do nowej grupy docelowej
  • Wzrost sprzedaży

Content Marketing

Artykuły płatne z informacjami przydatnymi dla grupy docelowej, z marką w tle, pozycjonowane w określonych miejscach w sieci wraz z linkiem do kanału własnego marki.

PR

Działania oparte na dwustronnej komunikacji, firmowane marką i umożliwiające jej budowanie pozytywnych relacji z grupami docelowymi lub interesariuszami.

Influencer Marketing

Budowanie naturalnej (kontekstowej) obecności marki we własnych kanałach społecznościowych influencerów (blogerów, vlogerów, podcasterów, celebrytów).

Media relations

Podpowiadanie dziennikarzom tematów artykułów wykorzystujących know how marki, a przydatnych z punktu widzenia czytelników.

Pozycjonowanie Ekspertów

Dzielenie się wiedzą ekspertów marki z grupą jej odbiorców, w celu budowania wiarygodności brandu.

Sponsoring eventów

Płatne/bezpłatne objęcie sponsoringiem imprezy organizowanej przez podmiot trzeci, o ile jego wizerunek jest spójny z pozycjonowaniem marki i zainteresowaniami jej grupy docelowej.

Ambush Marketing

Pojawienie się marki w zaskakującym kontekście, np. w kontekście działań marki konkurencyjnej lub w innym niż dotychczas środowisku.

Reklama kontekstowa

Komunikat reklamowy wyświetlany użytkownikowi w środowisku, którego tematyka zbliżona jest do produktu i jego cech.

Kampania zasięgowa

Odpłatne kampanie reklamowe, których celem jest zbudowanie jak największego audytorium. Wykorzystują one mix kanałów jak najlepiej dopasowanych do grupy docelowej.

Własny kanał social media

Założenie profilu marki na wybranym kanale social mediowym, np. na FB, Instagramie, Tik Toku, LinkedIn, Twitterze i prowadzenie tam dyskusji z grupą docelową.

Strona www

Podstawowa wizytówka marki, firmy, instytucji lub projektu, ale też miejsce, do którego możemy kierować grupę docelową po więcej informacji lub by pozyskiwać leady.

Content hub

Najczęściej, choć niekoniecznie, strona www, na której marka opisuje problem/wyzwanie/zjawisko zgodne z zainteresowaniami grupy docelowej, sama pozostając w tle.

Blog/vlog lub podcast

Bardziej angażujące, niż zwykłe wpisy czy artykuły, formy przekazywania grupie docelowej wartościowych z jej punktu widzenia treści.

Eventy własne

Imprezy off-line (a w dobie pandemii często on-line) organizowane przez markę i przyciągające odbiorców ofertą atrakcyjną z ich punktu widzenia.

Optymalizacja SEM/SEO

Poprawa widoczności marki w wyszukiwarkach internetowych – w sposób organiczny i płatny.

Marketing automation

Zautomatyzowana i spersonalizowana komunikacja z obecnymi lub potencjalnymi klientami, pozwalająca utrzymać z nimi relację i sfinalizować sprzedaż.

Konkurs

Zwiększenie motywacji grupy docelowej do zaangażowania się w działania marki/pożądane z punktu widzenia marki poprzez element zachęty i/lub konkurencji.

E-book

Współczesne narzędzie przekazywania eksperckich treści – często powiązane z pozyskiwaniem leadów.

Webinar

Spotkanie na żywo z grupą docelową, w oparciu o wartościowe treści i atrakcyjnych mówców. Możliwość interakcji na żywo w formacie on-line.

Newsletter/mailing

Efektywne narzędzie bezpośredniego dotarcia z przekazem do grupy docelowej i utrzymania z nią kontaktu.

Marketing Afiliacyjny

Wykorzystanie zasięgu, ale też siły przekonywania wydawcy/influencera do wsparcia sprzedaży.

Remarketing

Sposób na zmotywowanie grupy docelowej do wejścia w interakcje z marką i zostawienie do siebie kontaktu lub zakupu produktu.

Doswiadczenie około-sprzedażowe

Utrwalanie pozytywnych relacji z przedstawicielami grupy docelowej, którzy już dokonali zakupu/podjęli działanie zgodne z wolą marki.

Ankiety satysfakcji

Sposób na pozyskanie wartościowej informacji zwrotnej od klientów, ale też umocnienia z nimi relacji. Pokazanie, że nadal są dla nas ważni.

Program lojalnościowy

Efektywne narzędzia sprzedażowe i dosprzedażowe (czyli takie, które pozwalają na sprzedanie klientowi dodatkowych produktów).

Chcesz być na bieżąco z nowościami w Inbound Marketingu - zostaw do siebie kontakt!

[FM_form id="1"]